maanantai 11. helmikuuta 2013

Unessa, unesta, uneen, unella, unelta, unelle

"#¤%&YUOIHJGCFXDTYFUIJOKLNJHGFCXDTYUÖ, vittu! 1sheep, 2sheep, NO SLEEP....

Eli rakkaat ystäväni uniongelmat ovat tehneet comebackin, just niin pahaan aikaan kuin vaan mahdollista, sillä lukemisesta ei tule heovnkukkua. On nyt tämmöinen kevyt lähes 4 viikon lukutauko ollut tässä. OK joo no stress, mulla on kolmen vuoden sisäänpääsytavoite.

Olen tässä taas elänyt kriisien keskellä sen suhteen että a) HALUAN lääkäriksi, olen lahjaks ja mä tulen pärjäämään siellä ja sinne ei ole mahdotonta päästä sisälle b) mun tavoitteena on Jyväskylän bikinifitness sm-karsinnat, mulla on potentiaalia ko lajiin kropan mallin(lol ei puhuta tosta rasva% atm :D), ja ulkonäön puolesta, ja kuten oon sanonut, että tää on vaan se "kirsikka kakun päälle". Mutta ei se nyt vaan ole mikään "vaan", mulla on ihan mahtava paras upea tiimi ja tiimisiskot ja valmentajat yms, mutta en vaan osaa ajatella itseäni minään kilpaurheilijana, etenkään sm-tason kilpaurheilijana, etenkään samaan aikaan kun haahuilen lääketieteelliseen, jonne ei ole mahdotonta päästä mutta se vaatii helvetisti duunia, samoin bikini fitness vaatii helvetisti duunia ja thäts de problem!!! MINKÄ HELVETIN TAKIA MULLA ON TAAS KAKS TÄRKEETÄ JUTTUA SAMAAN AIKAAN PÄÄLLÄ NIIN ETTÄ MOLEMMAT LUULTAVASTI KUSEE?! kysympä vaan.

Itseasiassa tässä ei edes olis mitään ongelmaa jos nyt pystyisin pitämään mun rytmit yllä. Aamulla 7 treenaamaan, sitten yliopistolle lukemaan,16 treenaamaan ja 17.30 alkaa duunit, nukkumaan klo 23. Siis maanantaista perjantaihin tälleen ja viikonloppusin sitten vähän rennommin.Duunia mulla on noin 2-4 vuoroa viikossa ja treenaan kuitenkin kysesellä salilla eli olen maksimoinut ajankäytön tehokkuuden  myös. Sen jälkeen kun tapasin salilla herran, jonka sukunimi oli Maksiman!! olen maksimoinut erinäisiä asioita. Ensiksi tietenkin etsin miehen tietoja kirjottaen sukunimen MaXiman, jonkun about 10min säätämisen jälkeen sain ladattua uutta jäsenyyttä herralle, kunnes heitin ihan pokkana "no testaa nyt oonko MAKSIMOINUT sen korttis oikein" :DDDDDD lool tarkoitin siis aktivoinut, mutta oltiin jo molemmat revetty niin pahasti ettei tilannetta voinut pelastaa. Toivotin maksimaalisen tehokasta treeniä ja painuin naama punasena takahuoneeseen rauhoittumaan. Eli mun unettomuus siis ilmenee hyperaktiivisuutena, musta tulee kertakaikkisen vallaton hulivili ja sitten ei hyvä heilu :D

Nopeasti laskettuna nukuin viimeviikolla yhteensä alle 15h ja esim toissa yönä heräsin vaan 7 kertaa, joista neljä(4) kertaa kuselle!! Oon nyt kehitellyt teoriaa siitä että mun uudet fat burnerit aiheuttaa tota vessassa ramppaamista, vaikka otan niitä vaan aamulla 6 aikaan. Viime yönä kävin jo 8 maissa nukkumaan ja heräsin noin 5 kertaa painajaisiin ja kerran unihalvaukseen(juu siis nää on se asia mitä vihaan). Mm synnytin kissan, tai siis eka mun mahassa oli vauva, mutta se synty kissana?!?, pelastin vauvaa krokotiilin mahasta, mutta se krokotiili muuttui madoiksi(en inhoa mitään muuta niin paljon kuin matoja ja toukkia, kaikki hämikset, käärmeet yms on cool), sitten näin mun lempipainajaisen siitä, että meidän mökillä laiduntaa hevosia ja kun niitä silittää niiden iho tippuu pois ja sitten ne chillaa siellä ns sisäelimillään :D??? Sitten näin jonkun semioudon missä mentiin vuoristoradassa ilman mitään turvajuttuja, ja sitten se kuka pysyy viimeisenä kyydissä saa jäädä eloon. Lol sitten mulle riitti. Mun uni on lähes aina todella pinnallista ja pystyn kontrolloimaan sitä, eli tavallaan olen samaan aikaan tajuissaan. Saatan esim muuttaa unen tarinaa tai laittaa unen "tauolle" jos se on liian raaka, tai sitten vaan herätän itteni. Unihalvaukset puolestaan on painajaisia, joissa ollaan tajuissaan mutta keho on halvaantunut, eli siitä ei saa herätettyä itseään kunnes joku herättää sut tai jos jollain helvetinmoisella tahdonvoimalla pystyy huutamaan tai liikuttamaan esim kättä, niin saatta herätä.

Tänään kuitenkin meinaan pakottaa itseni noihin rytmeihin ja luen 9-14.30, jonka jälkeen painun treenaamaan ja jään duuniin. Toivottavasti tää nyt lähtee tästä rullailemaan omalla painolla. Asuin koko viimeviikon töissä, kun yksi meidän työkaveri oli oksutaudissa, joten tein senkin vuorot sitten.

Läppä kun oon ollu duunissa Tonin lätkäverkkareissa niin multa on kysytty että missä  jengissä pelaan lätkää ja mun leveitä hartijoita kanssa kommentoidaan suht usein, haha.



Ohan noi aikamoiset, niin on myös toi rasvan määrä, etenkin kun oon tämmönen cardion vihaaja, huoh. Kisakuntoon pitäs 8-10kg laskea painoa. Onneks mun työkaveri Sanna treenaa samoihin kisoihin mutta bodypuolella, joten on treeni- ja tsemppikaveri hänen olematta kilpasisko kuitenkaan. Tosin just yks päivä olin tekemässä 40min askelkyykky/kyykky cardiota juoksumatolla ja Sanna tuli siihen viereen kävelemään. Ei kuulemma tarvitse tehdä cardiota jos ei halua, silloin mietin että ehkä body fitness olis mulle, mutta ei auta itku markkinoilla kun pissa on jo housuissa...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti